6 szezonális szuperfood


Ha ősszel is egészségesen szeretnéd táplálni tested-lelked, fogyaszd ezeket a szuperételeket, mert nincs még egy ilyen hónap, mint az október, amikor ennyi, változatos, színes, szemet gyönyörködtető zöldség-gyümölcs terem, és mind azért, hogy felkészüljünk a hideg, vitaminban, színekben és napsütésben hiányosabb hónapokra. Most töltsük fel szervezetünket vitaminokkal, ásványi anyagokkal és nyomelemekkel, hogy ne az orrfújásról és a köhögésről szóljon a tél.

Íme 6, imádnivaló, októberi kedvencem:


Alma: A gyümölcsök királynője
https://www.facebook.com/StohrGreta/photos/pb.550753304952831.-2207520000.1413877215./912419645452860/?type=1&theater

Karfiol: Rákmegelőző hatású, C-vitamin bomba, koleszterincsökkentő hatású.
http://gretakonyhaja.postr.hu/currys-csipos-karfiolpuffancsok/

Körte : Kedvenc gyümölcsöm, leginkább nyersen szeretem, vagy zöldtumixba krémesítőként banán helyett, isteni rukkolával, kesudióval, és sütibe is, na meg fűszeres krémlevesekben.
Sok rostot tartalmaz, enyhén hashajtó hatású, béltisztító, gazdag C-vitaminban és rézben

Kelbimbó: Folsav, Vas, és C vitamin bomba, az ősz királynője, sok sok betegséget segít elkerülni, én a legjobban kókuszolajon, wokban megpirítva szeretem, ahogy a benne lévő cukor megkaramellizálódik. Kitűnő salátát, főzeléket, és köreteket lehet belőle készíteni.

Sütőtök: Béta karotin bomba, B vitaminban, potassiumban, és rostokban gazdag
https://www.facebook.com/StohrGreta/photos/pb.550753304952831.-2207520000.1413877215./914988318529326/?type=1&theater

Pasztinák: Nem sokan ismerik-használják, pedig mennyei krémlevest lehet készíteni belőle póréhagymával, és nagyszerű még burgonyapürével keverve, vagy csak magában köretként a pasztinákpüré fűszeresen.

0 Tovább

Currys-csípős karfiolpuffancsok

...avagy élet a rántottkarfiolon túl!
(tej-, tojás,- és gluténmentes)

Nem szeretek olajban sütni, mert kókuszolaj esetében is tiszta pazarlás, és túl sok zsír, ám tagadhatatlanul finomakat lehet így készíteni. Sokszor inkább sütőbe teszem az adott ételt, minthogy percekig úsztassam az olajban. Van azért kompromisszum :)
Ez a recept eredetileg "rántottkarfiolnak" készült, de az első adag után gyorsan meggondoltam magam, és inkább minden hozzávalót az aprítóban leturmixoltam, a masszát 1 órára a hűtőbe tettem, és kevés kókuszolajon egy evőkanál segítségével kis gusztusos, belül puha, de kívül ropogós puffancsokat sütöttem. Készítettem hozzá növényi tejfölből tartárt(tejföl, citromlé, só, bors, vegamix, rizsszirup, mustár), és uborkasalátát (uborka, citromlé vagy almaecet, só, rizsszirup)

hozzávalók:
- 1 közepes fej karfiol (megmosva, rózsáira szedve, megfőzve sós vízben)
- 1 bögre csicseriborsó liszt
- fél dl olívaolaj
- só, bors, vegamix, cayenne bors, curry por, fokhagymapor, kurkuma( ízlés szerint)
- kb 1 dl növényi tej
- kókuszolaj a sütéshez

a lényeg, hogy jó sűrű, formálható massza legyen belőle, bár nem fog összeállni úgy, mint egy fasírt, inkább olyan lesz, mint a lapcsánka tésztája. természetesen ebbe is lehet tenni lisztet, de akkor már tönkölyt, és számolni kell a gluténnal, és extra kalóriákkal. a csicseriborsó liszt szerintem sokkal egészségesebb választás, mert tömény növényi fehérje, vas, vitamin és ásványi anyag bomba.
Jó étvágyat!

2 Tovább

gréta konyhája

blogavatar

"Szeretném az emberekkel megismertetni a vegán konyha csodáit, EGÉSZ-séget, tudatosságot vinni mindennapi életükbe, szeretettel, ízekkel és szenvedéllyel..." Gréta Konyhája egészségmegőrző blog friss, egészséges, gyors és változatos ételekkel, életmód tippekkel, hús-, tej-, és tojásmentesen.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek